Regulamin - część I
Przed rozpoczęciem korzystania z serwisu internetowego www.sklipp.pl Usługobiorcy są zobowiązani zapoznać się z treścią Regulaminu
REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO
WWW.SKLIPP.PL
REGULAMIN - część I
Regulamin z dnia 17.03.2025r.
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Serwis działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
2. Regulamin określa rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Serwis www.sklipp.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną, a
także tryb postępowania reklamacyjnego.
3. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Serwisu www.sklipp.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
4. Serwis dostarcza przestrzeni do zapoznania się z ofertą i usługami świadczonymi przez Usługodawcę, a także umożliwia zapoznanie się z ogłoszeniami zamieszczonymi przez Usługobiorców Serwisu na różnych platformach
ogłoszeniowych. Usługobiorcy mają możliwość skorzystania z Forum Dyskusyjnego oraz Czatu umożliwiającego kontakt z innymi Usługobiorcami. Za pośrednictwem Serwisu możliwe jest również korzystanie z funkcji Licytacji.
5. Serwis nie jest stroną stosunków prawnych pomiędzy Usługobiorcami, wynikających oraz bezpośrednio związanych z zamieszczonymi w Serwisie Ogłoszeniami. Wszelkie kontakty, negocjacje oraz porozumienia zawarte między Usługobiorcami, dotyczą tylko i wyłącznie ich, a Usługobiorcy samodzielnie odpowiadają za wyrządzoną swoim działaniem szkodę.
6. Wszystkie nazwy handlowe, nazwy produktów, firm i ich logo użyte na stronie internetowej Serwisu pod adresem www.sklipp.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Serwisu pod adresem www.sklipp.pl użyte są w celach informacyjnych.
7. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie Serwisu treści reklamowych. Treści te stanowią integralną część Serwisu i prezentowanych w nim materiałów.
8. Serwis Sklipp.pl działa jako Usługodawca w zakresie udostępniania przestrzeni ogłoszeniowej, zapewnia Użytkownikom możliwość zamieszczania Ogłoszeń, prezentowania produktów i usług, oraz nawiązywania kontaktów handlowych. Sklipp.pl działa wyłącznie jako pośrednik technologiczny, udostępniając narzędzia umożliwiające wystawianie Ogłoszeń, składanie ofert, licytowanie, a także korzystanie z dodatkowych funkcji. Usługodawca nie jest stroną w żadnej transakcji ani umowie zawieranej pomiędzy Użytkownikami. Platforma Sklipp.pl nie angażuje się w negocjacje ani w ustalanie warunków jakichkolwiek umów, a także nie ponosi odpowiedzialności za realizację tych umów.
9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
9.1. kodeksu cywilnego,
9.2. ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
9.3. ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r.,
9.4. ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.
9.5. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
§ 2 DEFINICJE
1. REGULAMIN - niniejszy regulamin Serwisu.
2. SERWIS - serwis internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.sklipp.pl
3. USŁUGODAWCA - Martyna Kuchta prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Sklipp Platforma Ogłoszeń Branżowych Martyna Kuchta wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczpospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, siedziba i adres do doręczeń: 36-002 Stobierna 973t NIP:5170457244, REGON:541188281, adres e-mail: kontakt@sklipp.pl,
4. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na stronie internetowej www.sklipp.pl umożliwiający utworzenie Konta.
5. KONTO – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w tym informacje o zgromadzonych Punktach w Potfelu.
6. USŁUGOBIORCA, UŻYTKOWNIK – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z Usługi Elektronicznej Serwisu.
7. PRZEDSIĘBIORCA - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
8. KONSUMENT - osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
9. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu.
10. WYSZUKIWARKA - Usługa Elektroniczna udostępniona Usługobiorcom przez Usługodawcę, umożliwiająca wyszukiwanie określonych ogłoszeń oraz wizytówek na podstawie podanych przez Usługobiorcę danych oraz
filtrów.
11. FORMULARZ OGŁOSZEŃ – usługa elektroniczna umożliwiająca zamieszczanie ogłoszeń w Serwisie. Ogłoszenia mogą być bezpłatne poprzez aktywację pakietu Basic Free lub płatne poprzez aktywację pakietu abonamentowego (ABO) lub wykupienie opcji koszt-per-kliknięcie (CPC). Formularz Ogłoszeń umożliwia również dodawanie Ogłoszenia w formie Licytacji.
12. CZAT – nieodpłatna Usługa Elektroniczna umożliwiająca Usługobiorcom kontaktowanie się ze sobą za pośrednictwem prywatnych wiadomości w Serwisie.
13. FORUM DYSKUSYJNE – nieodpłatna Usługa Elektroniczna umożliwiająca Usługobiorcom wymienianie wiadomości i opinii za pośrednictwem otwartego dla Usługobiorców Serwisu forum.
14. LICYTACJA – tryb sprzedaży Produktów udostępniony za pośrednictwem Serwisu administrowanego przez Usługodawcę.
15. FORMULARZ OFERT – nieodpłatna usługa elektroniczna umożlwiająca składanie niewiążących ofert w ramach Licytacji dostępnych w Serwisie, dostępna dla Użytkowników posiadających Konto w Serwisie.
16. LICYTANT - Użytkownik, który korzysta z Usługi Elektronicznej polegającej na złożeniu poprzez Serwis w toku Licytacji ważnej Oferty.
17. WYSTAWCA – Użytkownik, który publikuje Licytację w Serwisie.
18. ZŁOŻENIE OFERTY - wyrażenie woli zakupu danego Produktu przez Licytanta za określoną przez niego Cenę, za pośrednictwem Serwisu. Licytant składa jednorazową ofertę na wybrany przez niego Produkt. Oferta nie musi
zostać zaakceptowana przez Wystawcę. Dostępne są dwie funkcje składania ofert cenowych:
a. Oferta licytacyjna: Użytkownicy mogą składać oferty w formie Licytacji. Propozycje cen są widoczne publicznie oraz w panelu użytkownika.
b. Złóż ofertę: Użytkownicy mogą składać oferty cenowe poprzez przycisk "Złóż ofertę". Propozycja ceny jest przenoszona do Czatu i jest widoczna tylko pomiędzy osobą składającą ofertę, a odbiorcą oferty.
19. TREŚĆ CYFROWA – dane wytwarzane i dostarczane przez Usługodawcę w postaci cyfrowej, będące przedmiotem Umowy o dostarczenie Treści Cyfrowych.
20. PUNKTY – Treść Cyfrowa będąca przedmiotem Umowy o dostarczenie Treści Cyfrowej zawieranej między Klientem, a Usługodawcą. Za pośrednictwem Punktów Klient ma możliwość publikowania ogłoszeń lub ich
promowania w Serwisie. Stan Punktów w Koncie Użytkownika jest bieżąco uaktualniany na podstawie dyspozycji dokonywanych przez Użytkownika. W serwisie Sklipp użytkownicy mają możliwość wykupienia dowolnej ilości
punktów jako pakiet. Punkty te mogą być wykorzystane do:
a. Wykupienia pakietów abonamentowych (ABO) umożliwiających zamieszczanie ogłoszeń.
b. Opłacenia kliknięć w ramach pakietu CPC (Cost-per-Click).
c. Promowania ogłoszeń, aby zwiększyć ich widoczność.
d. Płacenia za reklamy banerowe w serwisie.
e. Wykupienia pakietu VIP, który daje pełny dostęp do wszystkich treści ogłoszeń oraz umożliwia nieograniczoną ilość zapytań ofertowych.
21. KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę o dostarczanie Treści Cyfrowych lub Usługi Cyfrowej z Usługodawcą.
22. UMOWA O DOSTARCZANIE TREŚCI CYFROWYCH - umowa zawarta między Klientem, a Usługodawcą za pośrednictwem Serwisu, której przedmiotem jest Treść Cyfrowa.
23. ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy o dostarczenie Treści Cyfrowej z Usługodawcą.
24. CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Usługodawcy za Usługę, Treść Cyfrową lub Usługę Cyfrową.
25. ŚRODOWISKO CYFROWE - sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane przez Klienta w celu uzyskania dostępu do Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej lub w celu korzystania z niej.
26. KOMPATYBILNOŚĆ - współdziałanie Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania z Treści Cyfrowej tego samego rodzaju, bez
konieczności ich przekształcania.
27. FUNKCJONALNOŚĆ - zdolność Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej do pełnienia swoich funkcji z uwzględnieniem jej przeznaczenia.
28. INTEGRACJA - połączenie Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej z elementami Środowiska Cyfrowego Klienta i włączenie jej do tych elementów w celu zapewnienia zgodności z Umową o dostarczanie Treści Cyfrowej lub
Usługi Cyfrowej.
29. INTEROPERACYJNOŚĆ - zdolność Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej do współdziałania ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innymi niż te zazwyczaj używane do korzystania z Treści Cyfrowej lub
Usługi Cyfrowej tego samego rodzaju.
30. OGŁOSZENIE – krótka, pisemna informacja zamieszczona przez Wystawiającego, dotycząca sprzedawanego lub poszukiwanego towaru, pracy lub usługi, zawierająca wszystkie niezbędne szczegóły.
31. BANER REKLAMOWY – graficzna forma reklamy na platformie Sklipp, promująca produkty, usługi lub markę. Reklama wyświetlana jest rotacyjnie i może zawierać tekst, obrazy oraz linki przekierowujące do stron
internetowych reklamodawcy.
32. BAZA FIRM – zbiór informacji o przedsiębiorstwach zarejestrowanych na platformie Sklipp. Baza zawiera dane kontaktowe, opisy działalności, oferowane produkty i usługi oraz inne istotne informacje, umożliwiające
użytkownikom łatwe nawiązywanie kontaktów biznesowych i współpracę.
33. PODSTRONA – dedykowana zakładka na platformie Sklipp, stworzona przez użytkownika w celu prezentacji jego firmy, produktów lub usług. Podstrona zawiera szczegółowe informacje, takie jak dane kontaktowe, opisy
działalności, zdjęcia, oferty oraz inne istotne treści, umożliwiające lepsze zaprezentowanie i promowanie działalności użytkownika.
34. DARMOWY PAKIET OGŁOSZEŃ – bezpłatna opcja na platformie Sklipp, umożliwiająca publikację określonej liczby ogłoszeń bez ponoszenia kosztów.
35. PŁATNY PAKIET OGŁOSZEŃ – opcja na platformie Sklipp, umożliwiająca publikację większej liczby ogłoszeń za niższą cenę oraz na dłuższy okres.
36. PAKIET CPC (Cost Per Click) – płatna forma reklamy na platformie Sklipp, w której użytkownik płaci za pierwsze kliknięcie w jego ogłoszenie. Kolejne kliknięcia z tego samego adresu IP w ciągu 24 godzin są bezpłatne.
37. PAKIET VIP – forma reklamy premium na platformie Sklipp, zapewniająca pełny dostęp do wszystkich treści ogłoszeń oraz nieograniczoną ilość zapytań ofertowych.
38. PAKIET PROMOCJI OGŁOSZEŃ – zestaw form promujących ogłoszenia na platformie Sklipp, w tym:
a. Pogrubienie – wyróżnienie tekstu.
b. Podświetlenie – wyróżnienie tła.
c. Hit Dnia – specjalne oznaczenie.
d. Wyróżnienie – lepsza widoczność na liście.
e. Podbicia – regularne podbijanie na górę listy.
39. ZBIERAJ PUNKTY – program lojalnościowy na platformie Sklipp, umożliwiający użytkownikom zdobywanie punktów za polecanie serwisu innym osobom. Zdobyte punkty można wykorzystać do zasilenia konta na Sklipp i
zakupu pakietów, promocji oraz reklam.
b. Złóż ofertę: Użytkownicy mogą składać oferty cenowe poprzez przycisk "Złóż ofertę". Propozycja ceny jest przenoszona do Czatu i jest widoczna tylko pomiędzy osobą składającą ofertę, a odbiorcą oferty.
19. TREŚĆ CYFROWA – dane wytwarzane i dostarczane przez Usługodawcę w postaci cyfrowej, będące przedmiotem Umowy o dostarczenie Treści Cyfrowych.
20. PUNKTY – Treść Cyfrowa będąca przedmiotem Umowy o dostarczenie Treści Cyfrowej zawieranej między Klientem, a Usługodawcą. Za pośrednictwem Punktów Klient ma możliwość publikowania ogłoszeń lub ich
promowania w Serwisie. Stan Punktów w Koncie Użytkownika jest bieżąco uaktualniany na podstawie dyspozycji dokonywanych przez Użytkownika. W serwisie Sklipp użytkownicy mają możliwość wykupienia dowolnej ilości
punktów jako pakiet. Punkty te mogą być wykorzystane do:
a. Wykupienia pakietów abonamentowych (ABO) umożliwiających zamieszczanie ogłoszeń.
b. Opłacenia kliknięć w ramach pakietu CPC (Cost-per-Click).
c. Promowania ogłoszeń, aby zwiększyć ich widoczność.
d. Płacenia za reklamy banerowe w serwisie.
e. Wykupienia pakietu VIP, który daje pełny dostęp do wszystkich treści ogłoszeń oraz umożliwia nieograniczoną ilość zapytań ofertowych.
21. KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę o dostarczanie Treści Cyfrowych lub Usługi Cyfrowej z Usługodawcą.
22. UMOWA O DOSTARCZANIE TREŚCI CYFROWYCH - umowa zawarta między Klientem, a Usługodawcą za pośrednictwem Serwisu, której przedmiotem jest Treść Cyfrowa.
23. ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy o dostarczenie Treści Cyfrowej z Usługodawcą.
24. CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Usługodawcy za Usługę, Treść Cyfrową lub Usługę Cyfrową.
25. ŚRODOWISKO CYFROWE - sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane przez Klienta w celu uzyskania dostępu do Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej lub w celu korzystania z niej.
26. KOMPATYBILNOŚĆ - współdziałanie Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania z Treści Cyfrowej tego samego rodzaju, bez
konieczności ich przekształcania.
27. FUNKCJONALNOŚĆ - zdolność Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej do pełnienia swoich funkcji z uwzględnieniem jej przeznaczenia.
28. INTEGRACJA - połączenie Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej z elementami Środowiska Cyfrowego Klienta i włączenie jej do tych elementów w celu zapewnienia zgodności z Umową o dostarczanie Treści Cyfrowej lub
Usługi Cyfrowej.
29. INTEROPERACYJNOŚĆ - zdolność Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej do współdziałania ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innymi niż te zazwyczaj używane do korzystania z Treści Cyfrowej lub
Usługi Cyfrowej tego samego rodzaju.
30. OGŁOSZENIE – krótka, pisemna informacja zamieszczona przez Wystawiającego, dotycząca sprzedawanego lub poszukiwanego towaru, pracy lub usługi, zawierająca wszystkie niezbędne szczegóły.
31. BANER REKLAMOWY – graficzna forma reklamy na platformie Sklipp, promująca produkty, usługi lub markę. Reklama wyświetlana jest rotacyjnie i może zawierać tekst, obrazy oraz linki przekierowujące do stron
internetowych reklamodawcy.
32. BAZA FIRM – zbiór informacji o przedsiębiorstwach zarejestrowanych na platformie Sklipp. Baza zawiera dane kontaktowe, opisy działalności, oferowane produkty i usługi oraz inne istotne informacje, umożliwiające
użytkownikom łatwe nawiązywanie kontaktów biznesowych i współpracę.
33. PODSTRONA – dedykowana zakładka na platformie Sklipp, stworzona przez użytkownika w celu prezentacji jego firmy, produktów lub usług. Podstrona zawiera szczegółowe informacje, takie jak dane kontaktowe, opisy
działalności, zdjęcia, oferty oraz inne istotne treści, umożliwiające lepsze zaprezentowanie i promowanie działalności użytkownika.
34. DARMOWY PAKIET OGŁOSZEŃ – bezpłatna opcja na platformie Sklipp, umożliwiająca publikację określonej liczby ogłoszeń bez ponoszenia kosztów.
35. PŁATNY PAKIET OGŁOSZEŃ – opcja na platformie Sklipp, umożliwiająca publikację większej liczby ogłoszeń za niższą cenę oraz na dłuższy okres.
36. PAKIET CPC (Cost Per Click) – płatna forma reklamy na platformie Sklipp, w której użytkownik płaci za pierwsze kliknięcie w jego ogłoszenie. Kolejne kliknięcia z tego samego adresu IP w ciągu 24 godzin są bezpłatne.
37. PAKIET VIP – forma reklamy premium na platformie Sklipp, zapewniająca pełny dostęp do wszystkich treści ogłoszeń oraz nieograniczoną ilość zapytań ofertowych.
38. PAKIET PROMOCJI OGŁOSZEŃ – zestaw form promujących ogłoszenia na platformie Sklipp, w tym:
a. Pogrubienie – wyróżnienie tekstu.
b. Podświetlenie – wyróżnienie tła.
c. Hit Dnia – specjalne oznaczenie.
d. Wyróżnienie – lepsza widoczność na liście.
e. Podbicia – regularne podbijanie na górę listy.
39. ZBIERAJ PUNKTY – program lojalnościowy na platformie Sklipp, umożliwiający użytkownikom zdobywanie punktów za polecanie serwisu innym osobom. Zdobyte punkty można wykorzystać do zasilenia konta na Sklipp i
zakupu pakietów, promocji oraz reklam.
§ 3 RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Serwisu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
1.1. Konto,
1.2. Forum Dyskusyjne,
1.3. Formularz Zamówienia,
1.4. Czat,
1.5. Formularz Ofert,
1.6. Wyszukiwarka
1.7. Formularz Ogłoszeń.
2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Serwisie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
§ 4 WARUNKI ŚWIADCZENIIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 3 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
2. Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
2.1. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta zawierana jest na czas nieoznaczony,
2.2. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu publikowania wiadomości za pośrednictwem Forum Dyskusyjnego zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości albo zaprzestania jej wysyłania przez Usługobiorcę,
2.3. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na składaniu Zamówień za pośrednictwem Formularza Zamówień zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia lub zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę,
2.4. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na możliwości wysyłania wiadomości za pośrednictwem Czatu zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości albo zaprzestania jej wysyłania przez Usługobiorcę,
2.5. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na publikowaniu Licytacji za pośrednictwem Formularza Licytacji zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą opublikowania Licytacji lub zrezygnowania z publikacji przez Usługobiorcę,
2.6. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na składaniu ofert w Licytacji za pośrednictwem Formularza Ofert zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia oferty lub zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę,
2.7. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Wyszukiwarki zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zaprzestania korzystania z tej Usługi Elektronicznej przez Usługobiorcę,
2.8. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Formularz Ogłoszeń zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zakończenia czasu na jaki zostało zamieszczone ogłoszenie lub usunięcia ogłoszenia albo rezygnacji z jego publikowania w Serwisie.
3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
3.1. komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
3.2. dostęp do poczty elektronicznej,
3.3. przeglądarka internetowa,
3.4. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
4. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
5. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
6. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§ 5 WARUNKI ROZWIĄZYWANIA NIEODPŁATNYCH UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
1.1. wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym,
1.2. Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@sklipp.pl
1.3. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi drogą elektroniczną w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 2 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia),
1.4. wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
2. Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w Serwisie, w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
§ 6 TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO ORAZ ZGŁASZANIE NARUSZEŃ
1. Reklamacje związane ze świadczeniem nieodpłatnych Usług Elektronicznych przez Usługodawcę:
1.1. reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Serwisu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@sklipp.pl
1.2. w powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę,
1.3. rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od jej otrzymania,
1.4. odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym.
2. Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
§ 7 ZAKUP PUNKTÓW
1. Usługobiorca ma możliwość odpłatnego nabycia Punktów w Serwisie.
2. W celu zakupienia Punktów (i tym samym zawarcia Umowy o dostarczenie Treści Cyfrowej) niezbędne jest wcześniejsze zalogowanie się do Konta oraz złożenie przez Usługobiorcę Zamówienia na wybraną liczbę Punktów poprzez Formularz Zamówienia dostępny w Serwisie.
3. Po złożeniu Zamówienia Usługodawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
4. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 3 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail, która zawiera:
4.1. potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
4.2. niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy,
4.3. potwierdzenie Usługodawcy o utracie przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, prawa do odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści Cyfrowych, w której przedmiotem jest Treść Cyfrowa niedostarczona na nośniku materialnym.
5. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa o dostarczenie Treści Cyfrowej między Klientem a Usługodawcą. Każdy zakup Punktów będzie potwierdzany dowodem zakupu, który wysłany jest pocztą elektroniczna na adres mailowy Klienta przypisany do Konta.
6. Sposoby płatności.
6.1. płatności za Punkty Klient może dokonać za pośrednictwem elektronicznego serwisu płatności Przelewy24.pl,
6.2. Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia i dostarczeniem Punktów. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków,
6.3. Punkty zostaną dostarczone Klientowi na Konto w Serwisie dopiero po ich opłaceniu, niezwłocznie tj. do 24 godzin od pozytywnej autoryzacji transakcji przez elektroniczny system płatności.
7. Reklamacje.
7.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Usługodawcy wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu z tytułu braku zgodności Treści Cyfrowej umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. Podstawa i zakres odpowiedzialności Usługodawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, o którym mowa w § 9 z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z 23 kwietnia 1964 r.,
7.2. Usługodawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 8 Regulaminu, za brak zgodności Treści Cyfrowej (lub Usługi Cyfrowej) z Umową:
a) w przypadku gdy Treść Cyfrowa (lub Usługa Cyfrowa) jest dostarczana Klientowi w sposób ciągły – przez cały okres trwania Umowy,
b) w przypadku, gdy Treść Cyfrowa (lub Usługa Cyfrowa) jest dostarczana w sposób jednorazowy lub częściami – Usługodawca odpowiada za brak zgodności z umową istniejący w chwili dostarczenia Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili.
7.3 Klient zobowiązany jest do współpracy z Usługodawcą, w celu ustalenia czy brak zgodności Treści Cyfrowej (lub Usługi Cyfrowej) z Umową wynika z cech Środowiska Cyfrowego Klienta,
7.4 zawiadomienia o braku zgodności Treści Cyfrowej (lub Usługi Cyfrowej) z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zakup@sklipp.pl
7.5 w powyższej wiadomości w formie elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę,
7.6 Usługodawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji. W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 8 Regulaminu – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem,
7.7 Klient może żądać w pierwszej kolejności doprowadzenia Treści Cyfrowej (lub Usługi Cyfrowej) do zgodności z Umową. Obniżenia Ceny oraz odstąpienia od umowy Klient może żądać wyłącznie w określonych w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. przypadkach.
7.8 W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w §
10 Regulaminu, Usługodawca odpowiednio:
a) doprowadza Treść Cyfrową (lub Usługę Cyfrową) do zgodności z Umową na swój koszt,
b) obniża cenę Treści Cyfrowej (lub Usługi Cyfrowej) (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej zgodnej z umową do Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej niezgodnego z umową oraz dodatkowo w przypadku, gdy Treść Cyfrowa lub Usługa Cyfrowa dostarczana jest częściami lub w sposób ciągły - uwzględniać czas, w którym Treść Cyfrowa lub Usługa Cyfrowa była niezgodna z Umową) i zwraca Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 8 wartość obniżonej Ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania uprawnionego oświadczenia tego Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 8 o obniżeniu ceny,
c) zwraca Cenę Treści Cyfrowej (lub Usługi Cyfrowej) najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu,
7.9 odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS,
7.10 Usługodawca nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym Treść Cyfrowa (lub Usługa Cyfrowa) była niezgodna z Umową, nawet jeśli przed odstąpieniem od Umowy, Klient z niej faktycznie korzystał,
7.11 Usługodawca jest zobowiązany do zwrotu Ceny jedynie w części odpowiadającej Treści Cyfrowej (lub Usłudze Cyfrowej) niezgodnej z umową, której obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy.
ciąg dalszy Regulaminu w REGULAMIN - część II